Piese masini

Cele 4 tipuri de filtre auto și importanța lor

Cele 4 tipuri de filtre auto și importanța lor
adaugat 24 Feb 2020
Distribuie
Indiferent că îți conduci mașina pe drumuri liniștite de țară sau o turezi pe străzile din oraș, filtrele auto sunt importante pentru mașina ta, sunt componente cruciale care nu trebuie neglijate. Condusul face ca particulele de praf să se ridice în aer, iar acestea pot fi potențial periculoase.
 Acestea pot fi nocive pentru ocupanții mașinii, dar și pentru motor. În ceea ce privește lichidele, există impurități în ulei care pot (în timp) să fie dăunătoare motorului, iar materialele organice din combustibil pot fi, de asemenea, periculoase. Sarcina de a menține totul curat cade pe aceste patru filtre: filtrul de aer al motorului, filtrul de aer din cabină, filtrul de ulei și filtrul de combustibil. Împreună, acestea lucrează pentru a proteja părți importante ale mașinii și pe tine. De aceea, dacă uiți să le schimbi sau le neglijezi, poți cauza probleme serioase.
 
Deși denumirea acestor filtre este auto-explicativă, este totuși important să înțelegi exact cum funcționează ele și ce fac, începând cu filtrul de aer al motorului.
 

FILTRUL DE AER AL MOTORULUI

Filtrul de aer al motorului este acolo pentru a filtra orice impuritate din aer, care sunt preluate de către motor pentru combustie. Ca urmare, acest lucru ajută procesul de ardere generală, să funcționeze, ceea ce asigură funcționarea corectă a motorului. Ceva ce are o influență directă asupra procesului de combustie în acest mod, are și o influență directă asupra eficienței combustibilului mașinii. Pentru ca mașina să aibă o eficiență optimă a combustibilului, procesul de combustie trebuie să funcționeze corect. Fără o combustie adecvată, atât consumul de combustibil, cât și puterea mașinii sunt pierdute.
 
De ce anume este protejat motorul, vei întreba. Orice tip de particule abrazive care ar putea fi în aer, cum sunt praful și pământul. Prin urmare, dacă treci cu mașina printr-o zonă poluată / prăfuită, va fi necesar să schimbi și să cureți frecvent filtrul. Pur și simplu scoți filtrul, aflat într-o cutie mare neagră lângă motor, apoi folosești un furtun de aer pentru a sufla ușor resturile de murdărie. Aceasta este doar o rezolvare temporară, este important să îi acorzi o atenție deosebită, să știi când este momentul ca filtrul să fie efectiv schimbat.
 
Nu există un anumit interval de timp la care trebuie schimbat filtrul. Dar, ideal ar fi să îl schimbi o dată pe an. Deși depinde foarte mult de cât de curat este mediul, schimbarea anuală a filtrului este benefică, dacă nivelul de poluare este mai scăzut în zona ta. Dacă de obicei conduci într-o zonă unde nivelul de poluare și praful din aer sunt mai ridicate, e recomandat să schimbi filtrul de aer mai frecvent.
 
Filtrul de aer al motorului influențează în mod direct performanța generală a mașinii tale – nu îl neglija.
 

FILTRUL DE AER DIN CABINĂ

Restul filtrelor sunt orientate spre starea de sănătate a mașinii tale, dar acesta este strict pentru beneficiul tău. Aceleași particule care sunt filtrate de filtrul de aer al motorului, sunt filtrate și din cabină. Acest filtru de aer din cabină funcționează similar cu filtrul de aer al motorului și captează orice particule de praf sau polen care plutesc în aer. Acest lucru împiedică pătrunderea acestor particule iritante și potențial dăunătoare, în cabină. Impactul acestor dăunători este redus semnificativ, făcaând ca aerul din cabină să fie mult mai curat.
 
La fel ca și filtrul de aer al motorului, ar trebui să schimbi filtrul din cabină, cel puțin o dată pe an. Totuși, există o excepție la acest interval, în cazul în care conduci în zone cu mult praf sau poluare, caz în care vei dori să schimbi filtrul mai des.
 

FILTRUL DE ULEI

Deplasându-ne pe segmentul de lichide ale mașinii, filtrul de ulei și cel de combustibil sunt mai complex proiectate, dar în esență fac același lucru. Cu toate acestea, filtrul de ulei este mult mai important pentru durata de viață a motorului, decât filtrul de aer, și are un impact mult mai mare asupra performanței mașinii tale.
 
În interiorul motorului, sunt multe piese care funcționează împreună. Prin urmare, uzura normală implică mici șlefuiri ale metalului, care se pot acumula în motor, pot determina blocarea fluxului de componente și pot ajunge în tava de ulei. Când uleiul este recirculat înapoi în motor, resturile de metal vor veni cu el și ar putea cauza probleme. Din moment ce uleiul de motor este acolo pentru a menține motorul rece, este important ca resturile de metal să fie îndepărtate – aceasta este treaba filtrului de ulei.
 
Deși filtrele de ulei au evoluat mult de la apariția lor, este încă important să le schimbi în mod regulat. Spre deosebire de filtrele de aer, există o regulă generală legată de timpul potrivit pentru a schimba filtrul de ulei, adică, atunci când schimbi și uleiul.
 

FILTRUL DE COMBUSTIBIL

Următorul filtru este cel de combustibil, și este singurul din această listă care are două funcționalități diferite. În funcție de tipul de combustibil folosit – benzină sau motorină – filtrul de combustibil va funcționa diferit. Pentru motoarele pe benzină, filtrul de combustibil are rolul de a îndepărta orice fel de impurități care se regăsesc în combustibil. Pentru că petrolul este o sursă organică, la fel ca și uleiul de motor, va avea impurități în el. Nu e cazul să te îngrijorezi, totuși, aceste impurități nu sunt dăunătoare motorului tău.
 
Pentru un motor pe motorină, filtrul de combustibil este folosit într-un mod foarte diferit. Deși ambele ajută la îmbunătățirea performanței generale a mașinii, motorul pe motorină este folosit pentru a preveni coroziunea pe părțile interne ale motorului, prin eliminarea apei care se acumulează. Pentru că motorina este mai ușoară decât apa, filtrul are un design asemănător unui bol, care colectează apa. Apoi, acesta este golit, până când rămâne doar motorina. Permițând apei să intre la motor vei cauza probleme serioase mașinii, așa că e important să cunoști acest aspect, dacă deții o mașină pe motorină.
 

IDEEA DE BAZĂ: NU LE NEGLIJA

Dacă e să rămâi cu ceva din articolul acesta, acest lucru este să nu îți neglijezi filtrele. Chiar dacă nu știi cum să menții sau să schimbi aceste patru filtre, ar trebui cel puțin să îți acorzi puțin timp să te asiguri că acestea au fost verificate la ultima vizită în service-ul tău favorit. Dacă nu, riști să cauzezi daune serioase mașinii, în mai multe feluri, nu doar unul singur. Programează-ți o vizită în service, să te asiguri că filtrele tale funcționează în condiții optime, pentru a obține cea mai bună performanță la volan.